Niet tevreden? Zeg het ons.
De VPTZ Gooi en Vechtstreek doet haar best om u zo goed als mogelijk van dienst te zijn. Uw tevredenheid staat bij ons voorop. Toch kan het anders lopen, er gaat iets mis of u voelt zich verkeerd behandeld of niet begrepen.
Als dat zo is, dan willen wij daar graag over met u in gesprek. We hechten er waarde aan om uw verhaal en ervaringen te horen. Daarmee stelt u ons in staat om actie te ondernemen en verbeteringen in onze hulpverlening aan te brengen.
Vindt u het moeilijk om de eerste stap te zetten? Vraag dan iemand uit uw directe omgeving dit voor u te doen. U kunt ervan op aan dat uw klacht vertrouwelijk wordt behandeld.
Wat is een klacht?
Een klacht is een uiting van ontevredenheid over een bewezen dienst, een persoon of een product.
Men voelt zich bijvoorbeeld onheus bejegend, de zaken lopen anders dan verwacht. Vaak is het nodig om toenadering te zoeken om de klacht te kunnen uiten. Binnen de VPTZ Gooi en Vechtstreek kan de klacht gaan over personen, zoals een vrijwilliger, een coördinator of een bestuurslid.
Klacht over vrijwilliger, coördinator of bestuurslid
Het is vaak het beste om uw klacht eerst te bespreken met degene tegen wie uw klacht zich richt. Indien u het lastig vindt om de klacht met de betreffende persoon te bespreken kunt u zich richten tot de coördinator, indien de klacht een coördinator betreft richt u zich tot het bestuur. Misschien kunt u in een gesprek samen tot een oplossing komen.
Indien dit gesprek geen bevredigende oplossing biedt, kunt u uw klacht indienen bij het bestuur van de VPTZ Gooi en Vechtstreek.
Hoe dient u een klacht in?
Bij voorkeur wordt er een afspraak gemaakt met de betrokkene om de klacht met elkaar te bespreken waarbij het helpt om de klacht vooraf kort op te schrijven. Een klacht kan schriftelijk of per e-mail bij de klachtenfunctionaris worden ingediend. Het adres is:
Klachtenfunctionaris VPTZ Gooi en Vechtstreek
Anneke van Es
p/a Secretariaat
Noodweg 33
1213PW Hilversum
Of per e-mail: klacht@vptzgooienvechtstreek.nl
Zet uw naam, adres en telefoonnummer in de brief en schrijf zo duidelijk mogelijk op waarover u een klacht heeft of waarom u ontevreden bent. Vergeet niet de naam van de vrijwilliger, coördinator of het bestuurslid waar het om gaat, te vermelden.
Tegen een uitspraak van de klachtencommissie kan geen beroep worden aangetekend. Mocht u
besluiten om zelf een gerechtelijke procedure te starten, dan stopt de procedure van de landelijke
klachtencommissie. Aan de klachtenprocedure zijn voor u geen kosten verbonden.